Firmaliigan toinen osakilpailu suunnistetaan tiistaina 23.5. Röylä – Sorvalampi maastossa. Ratamestarina Karin Rantamäki.
Lähdöt kello 17:00 -19:00 välisenä aikana (ilmoittautuminen aukeaa kello 16:30). Maali sulkeutuu 20:30.
Ilmoittautuminen
Joukkueiden osalta etukäteen verkkolomakkeella kisaa edeltävä maanantaina kello 20 mennessä joukkueen yhteyshenkilön toimesta. (Lomakkeen kanssa on ilmennyt ongelmia Firefoxin kanssa. Jos ilmenee ongelmia kokeile muita selaimia.) Tämän jälkeen muutokset tiistai kello 12:00 asti sähköpostilla jyrki.louhi (at)helsinginsuunnistajat.fi, jonka jälkeen paikan päällä infossa.
Osoite ja paikoitus
Tapahtumakeskus on Espoon Snettansintien ja Luukintie risteyksen tuntumassa. Pysäköintipaikat ovat Pakankylän koululla, Snettansintie 9 (matkaa keskukseen 1,6 km) ja Röylän koululla, Snettansintie 39 (400 m). Pysäköintialueet ovat ahtaat, joten pyydämme että joukkueiden jäsenten / kavereiden kannattaa sopia etukäteen yhteisestä kuljetuksesta. Etelän suunnasta tulevat voivat käyttää välipysäköintipaikkoina ja autojen täyttöön Oittaan uimarannan ja ulkoilualueen suurta pysäköintipaikkaa, Pirttimäen ulkoilumajan parkkipaikkaa ja Espoon Automuseon pysäköintialuetta, ajo Snettansintien puolelta. Pohjoisesta tulevien käytettävissä on Lahnuksen liityntäpysäköintipaikka. Polkupyörällä pääsee lähimmäksi keskusta.
Kartta
E ja F-radoilla mittakaava 1:7500, muut radat 1:10 000.
Tulokset
Joukkuepisteet sekä kokonaispistetilanne
Huomio. Korjaukset tuloksiin la iltaan 27.5 kello 21:00 mennessä sähköpostilla jyrki.louhi (at) helsinginsuunnistajat.fi Tämän jälkeen joukkuepisteet lukitaan.
Ratamestarin terveiset
Firmaliigan kevään toinen osakilpailu käydään Röylän maastossa, Luukkaa-Sorvalammen kartan eteläosassa. Aluetta halkovat ulkoilu-/metsäautotiet, mikä tarjoaa mahdollisuuden käyttää niitä antamaan tukea erityisesti lyhyemmille radoilla. Pidemmillä radoilla niiden välttely on toisaalta aiheuttanut ratasuunnittelulle haasteita. Alue on metsätalouskäytössä olevaa metsää, joten metsätyyppien kirjo on laaja ja kulkukelpoisuus siten vaihtelevaa.
Lyhyemmät radat olen pyrkinyt suunnittelemaan niin, että niillä on johdattelevia tai pysäyttäviä maastokohteita, mutta kuitenkin myös sopivasti haastetta. Reittisuunnitelma kannattaa tehdä rastille asti ja hyödyntää johdattelevia kohteita: kalliokumpareita, niiden välisiä notkoja, ojia ja soita. Pidemmille radoille olen puolestaan pyrkinyt tarjoamaan rytminvaihtoa ja pitkiäkin rastivälejä. Täysin en ole pystynyt välttämään polkuja, mikä tarjoaa mahdollisuuden vähän kovempaankin vauhtiin.
Kivikuvaus on paikoitellen epätasaista, samoin polkujen kuvaus. Maastossa on myös jonkin verran eläinten tekemiä polkuja, joita ei ole karttaan merkitty. Pitkien ratojen lähdön tuntumassa on uusi hakkuualue, jota ei ole karttaan merkitty. Alueella on siten erittäin hyvä näkyvyys ja hakkuujäte saattaa hidastaa kulkemista. Myös uusia uria on metsätöiden myötä syntynyt tälle alueelle. Tämä hakkuualue saattaa osua myös lyhyempien ratojen reitille puolen välin jälkeen, lähdön eteläpuoleisen tien eteläpuolella. Kaikki radat ylittävät lopussa suurehkon ojan siltaa pitkin. Alueen reunoilla on tonttialueita, joille meneminen on ehdottomasti kiellettyä, eikä sinne pitäisi myöskään olla tarvetta mennä.
Mukavia suunnistushetkiä ja tsemppiä kisaan.
Karin Rantamäki